[SlideDeck2 id=48]
vereniging
bestuursbureau
scholen

Archief

Voor meer foto’s klik hier.

Naar de Hanepraij

De hanepraai

We gingen sjoele, we hadden 193punten. Lietjes, dansen, domino, ganzenbord, breekdens en de lietes haden sterre en julia  zarah  en de breekdansers waren lamin gibril en riyad

Koekjes eten en drinken, boven ballon door geven pittenzakjes

Ballonen in de ring gooien, zitten, jassen ophangen

Dag zegen, zwaaien en dan weer naar school.

Gibril en Riyad

 

Ze vonden het leuk en gezellig in de hanenpraai. Ze hebben leuke spelletjes gedaan.

Het was leerzaam om te zien hoe ze daar wonen.

We hadden gezien dat ze het er erg gezellig hadden in de

Hanenpraai.

En dat ze goed leven daar.

Groetjes Koen en Luna

 

Het was heel leuk bij de hanenpraai we deden veel spelletjes, we kregen drinken en gingen weer spelletjes spelen ze hielden het heel gezellig en we zagen dat ze het heel leuk hadden.

Gemaakt door Elis en Kimo


 

Op 20 januari 2017 heeft fase 5 t/m 8 genoten van de voorstelling Benjamin de Beer, naar het gelijknamige boek van Herman van Veen.

Deze diashow vereist JavaScript.

Benjamin woont met zijn ouders in het bos, omdat het ijs ging smelten en zij moesten vluchten. Tijdens de voorstelling zagen wij de berenfamilie vluchten terwijl het ijs onder hun voeten wegzakte, vriendjes missen, op zoek naar een plek om te wonen, zijn papa verliezen en Benjamin werd verliefd. We mochten meedoen door te snurken als grote beren, zoemen als bijen en fluiten als lente-vogeltjes.

Het was een prachtige, indrukwekkende voorstelling!

Voor meer info over het boek, klik hier.


De afgelopen weken hebben de kinderen uit fase 6 t/m 8 gewerkt aan de oplossing van een probleem! Zij kregen deze opdracht:

Niet alle kinderen kunnen thuis lezen. Ze hebben geen dingen om te lezen. Hoe lossen we dat op school op?

De kinderen moesten eerst een groepje maken van 5 kinderen uit de verschillende fasen. Ze zijn toen aan de slag gegaan met het bedenken van oplossingen. Dit zijn enkele ideetjes waar zij mee kwamen. Ze hebben onderstaande oplossingen zelf getypt voor op de site:

  • Je  kan boeken  bestelen op de websaajt  omje  kind  aan  het  lezen te krijgen
  • Lieve vaders en moeders somege kinderen krijgen een vloeiend en vlot boekje mee Naar huis en elke dag een blatzijde lezen

Andere ideetjes waren o.a.; een ruilsysteem van boeken, een rommelmarkt organiseren om met het verdiende geld boeken te kopen, een boekenkraampje op school, boeken verzamelen waar je niet meer in leest en die door de postbode laten bezorgen bij de kinderen die ze nodig hebben.

Er is hard gewerkt aan het maken van toneelstukjes, presentaties, boekenleggers, werkbeschrijvingen… Dit hebben de kinderen als afsluiting gepresenteerd aan elkaar.

De juffen hebben groot beraad gehouden en alle ideeën samengenomen. Daar kwam uit dat de boekenkast beneden in de hal goed gebruikt kan worden voor een ruilsysteem. Hierover binnenkort meer.


Creatief circuit fase 6 t/m 8

 

Agenda

oktober 2017

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
facebook