[SlideDeck2 id=48]
vereniging
bestuursbureau
scholen

Wat hebben we gedaan…

Les van Gerard Kamphuis

Donderdag 12 oktober kwam kunstenaar Gerard Kamphuis langs om een knutsel les te geven aan groep 7a. Hij ging eerst een verhaal vertellen over een bos dat ’s nachts boosaardig is en overdag gewoon.We gingen daarna een boom maken. Een boom die je kan uitschuiven.

Gemaakt door Isis

De Kinderboekenweek…

De opening

De bovenbouw van de Aloysius is stiekem een weekje eerder gestart met de kinderboekenweek. Er staan namelijk zoveel leuke activiteiten gepland, dat we daar anders niet genoeg tijd voor zouden hebben. De opening was dit jaar spannend en heel bijzonder. Het begon in de klas al, waar je je sokken en schoenen uit mocht doen als je dat durfde en wilde. Vervolgens gingen wij de kinderen uit groep 5a ophalen, die ook al op blote voeten rondliepen. Buiten hielpen we hen met het omdoen van hun blinddoek en daarna leidden we hen over een parcours. Dat bestond o.a. uit lopen over kunstgras, de dikke mat en noppenplastic en onder sliertjes doorgaan. In de gymzaal moest iedereen in het midden gaan zitten en toen deden wij ook onze blinddoek om.

De juffen hebben toen met elkaar een verhaal verteld, dat heel spannend was en ook vol zat met geluidseffecten. Maar ook waren er waterdruppels te voelen toen de hoofdpersoon in het water viel. Na afloop kregen alle groepen nog een cadeautje, een paar mooie leesboeken. Het was een griezelige, gezellige en gruwelijk geslaagde start van de kinderboekenweek.


Het Kinderboekenweek leerarrangement

Op vrijdagmiddag 29 sept. zijn we in de bovenbouw gestart met een nieuw leerarrangement. De leerlingen van de leerlingenraad hebben in opdracht van de juffen 24 groepjes gemaakt die bestaan uit leerlingen uit alle groepen. Deze groepjes zaten verdeeld over de lokalen en gingen na het horen, zien en bespreken van de opdracht allemaal enthousiast aan de slag. Wat de opdracht is?

Zorg met je groepje voor een spannend (griezel)verhaal dat andere kinderen kunnen beleven.

  • Jullie mogen zelf verzinnen wat voor een verhaal het wordt.
  • Zorg er voor dat het publiek zoveel mogelijk betrokken wordt bij het verhaal wanneer jullie het gaan presenteren.
  • Zorg zelf voor alle spullen die je daarbij nodig hebt en wilt gebruiken.
  • Er zijn 5 momenten gepland waarop jullie aan de opdracht werken.

Op vrijdag 13 okt. gaan jullie het verhaal in tien minuten presenteren aan twee andere groepjes.

De eerste keer samenwerken met kinderen die je helemaal niet of nauwelijks kent is best spannend. Maar mede door de goede zorgen van de oudste leerlingen, voelde het al snel goed aan en ontstond er in vrijwel elk groepje een ontspannen, gezellige en fijne sfeer. Dit is op de foto’s dan ook goed te zien. De tijd vloog om en na afloop keek menigeen al weer uit naar de volgende les om aan de opdracht te werken. De juffen zijn nu al benieuwd naar de eindresultaten en presentaties.


Informatieavond

Open Monumenten Klassendag

Een bezoekje aan de ‘ondergrondse’ monumenten rondom de Sint Jan.

 

 

Agenda

november 2017

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
facebook