11-3 Inloopochtenden, Continu Verbeteren, Verjaardag leerkrachten, oudergesprekken Spieringstraat en meer

Beste ouders/verzorgers,  

 

Deze week informeren wij u over onder andere de (nieuwste) Corona-maatregelen, traject Continu Verbeteren, de verjaardag van de leerkrachten, uitnodiging oudergesprekken Spieringstraat en de baggerwerkzaamheden in de binnenstad. 

 

Inloopochtenden 

Nu de Coronamaatregelen meer versoepelingen toelaten hebben wij ook weer mogelijkheden gevonden om u als ouders weer in de school te kunnen ontmoeten. Hier zijn we blij mee! Daarom willen we u uitnodigen op inloopochtenden. 

 

Vanaf komende week is er op woensdag en vrijdag een inloopochtend. Ouders, verzorgers mogen hun kind dan in de klas brengen van 8.20 - 8.35 uur. De dagen en tijden gelden voor beide locaties.  

 

Per kind mag één ouder mee naar binnen. We willen u vragen om zelf uw verantwoordelijkheid te nemen en bij drukte in de groep niet meer tijd te nemen dan nodig is en ruimte te maken voor een ander. We verwachten op deze ochtenden meer verkeer bij school, dus kunt u hiermee rekening houden. 

 

Bij een speciale gelegenheid mogen ouders, verzorgers op de andere dagen zelf even mee naar binnen, bijvoorbeeld om mee te lopen met een traktatie of als een kind in fase 1 start op school.  

 

We zullen de komende periode gebruiken om deze vorm van oudercontacten met elkaar te evalueren en aanvullende vormen te verkennen. We blijven u meenemen! 

 

Traject Continu Verbeteren 
In onze nieuwsbrief van 26 november heeft u informatie kunnen lezen over ons scholingstraject Continu Verbeteren. We zijn inmiddels, na onze laatste studiedag van vrijdag 25 februari, weer wat verder in dit proces. Graag willen we u op de hoogte brengen van de voortgang binnen dit traject. 

 

Het doel van Continu Verbeteren is om actieve betrokkenheid te stimuleren binnen alle lagen van onze school. Voor leerlingen betekent dat zij eigenaar worden van hun eigen leerproces. Hierdoor zijn leerlingen gemotiveerd om zichzelf te ontwikkelen. Voor teamleden en ouders betekent dat een samenhangend systeem waarin missie, visie en doelen van de school duidelijk terug te zien zijn in de dagelijkse gang van zaken binnen de groepen. Kortom: leren zichtbaar maken voor iedereen! 

 

De stappen die wij als school nu nemen 

U heeft in de nieuwsbrieven al gelezen dat wij de afgelopen periode bezig waren met het opstellen van groepsdoelen. Hierbij hoort ook het doen van een nulmeting om vervolgens samen met de leerlingen te bepalen welk doel we willen behalen. De komende tijd gaan wij verder met de volgende stap in ons traject: het werken aan individuele doelen en het maken van een databord. 

 

Wat betekent dit voor u en uw kind 

Uw kind zal misschien thuiskomen met verhalen over het groepsdoel en/of zijn/haar individuele doel. Omdat het hierbij niet uitmaakt op welk niveau een kind werkt, kan iedereen deelnemen en bijdragen. 

 

Twee mooie voorbeelden 

De kinderen van groep 7B hebben als groepsdoel het vlot automatiseren van de tafels t/m 10. Bij de nulmeting bleek dat zij gemiddeld 23 keersommen konden maken in 30 seconden. Tijdens het gesprek in de klas hebben de leerlingen met elkaar als doel gesteld om gemiddeld 30 keersommen in 30 seconden goed te kunnen maken. Er werd tijdens de rekenlessen hard gewerkt en kinderen waren gemotiveerd om te oefenen. Uiteindelijk hebben zij hun groepsdoel ruimschoots gehaald. Zij kunnen nu gemiddeld 33 keersommen in 30 seconden maken! 

 

De kinderen uit fase 4/5b kozen eerder dit schooljaar voor een gedragsdoel. Zij wilden leren rustig te werken. Als hulpmiddel hadden de kinderen zelf bedacht om briefjes te maken met een tekening, waarop te zien was hoe dit gedrag eruitziet. Deze tekening konden ze naast hun werk leggen om zichzelf aan het groepsdoel te herinneren. Daar kwam bij dat als ze iemand zagen die het groepsdoel even vergeten was, ze de tekening ook spontaan aan de ander lieten zien. Het gedrag veranderde zichtbaar en zij ervaarden toen zelf hoe fijn het is om rustig te kunnen werken. 

 

(Uitgestelde) verjaardag leerkrachten 
Nu de meeste Corona-maatregelen zijn komen te vervallen, mogen wij op school weer een feestje vieren. De leerlingen van fase 6 tot en met groep 8 hebben nog een feestje tegoed, doordat de verjaardag van de meesters en juffen niet doorging. Op woensdag 30 maart zullen de meesters en juffen van fase 6 tot en met groep 8 alsnog hun verjaardag vieren. Zie hier de uitnodiging.  

 

 

Oudergesprekken Spieringstraat 

In de week van 28 maart zullen de oudergesprekken op de Spieringstraat plaatsvinden. Hiervoor kunt u zich inschrijven via de gespreksplanner in onze schoolapp. Vandaag ontvangt u hiervoor een uitnodiging via de mail. Let op! Deze mail wordt verzonden via schoolgesprek en kan per ongeluk bij de SPAM belanden. Indien u vandaag geen mail van ons ontvangt, wilt u dan contact opnemen met de administratie (administratie.aloysius@degroeiling.nl), zodat wij u alsnog de inloggegevens kunnen toesturen. 

 

Baggerwerkzaamheden binnenstad 
Vanaf maandag 14 maart a.s. zal gestart worden met het uitbaggeren van diverse watergangen in de binnenstad. Hierdoor kunt u de komende maand enige (verkeers-)hinder ondervinden. Er zal meer vracht- en werkverkeer aanwezig zijn in de stad, er zal op sommige plekken gebruik gemaakt worden van rijplaten (Let op! Deze kunnen glad zijn bij regen) en mogelijk wordt er op sommige plekken een omleiding ingesteld. Voor meer informatie over deze werkzaamheden kunt u de brief in deze link lezen. 

 

Deze dagen praten we in de groepen, met name op de AGV, over de situatie in Oekraïne. Er komt binnenkort ook een mooie actie tot stand! We houden u op de hoogte. 

 

Wij wensen u allen een zonnig weekend toe! 

 

Met vriendelijke groet, 
Aloysiusteam